Undersøkelse om tretthet i transportbransjen

  Trøtt på jobb – hvor, når, og hvorfor? I løpet av februar gjennomføres det en stor undersøkelse om trøtthet blant yrkessjåfører i transportbransjen. Hensikten er å forstå årsaker til trøtthet og dermed gi bedre grunnlag for tiltak. Undersøkelsen gjennomføres av Transportøkonomisk Institutt (TØI), og NTF mener det er viktig at alle våre medlemmer deltar! En slik kartlegging trengs for å gi svar på viktige spørsmål: • Hvor, når og hvorfor blir yrkessjåfører trøtte? • Er det viktige årsaker til førertrøtthet som norske kjøre- og arbeidstidsregler ikke tar tilstrekkelige hensyn til? • Fører trøtthet til dårlig helse hos sjåførene? • … Fortsett å les Undersøkelse om tretthet i transportbransjen

Ranger dette:

KAMPVILJE! En saga blott eller i dvale?

  Fordeler finnes det mange av med å være organisert i arbeiderbevegelsen Slik som billigere hotellovernatting, feriereiser, forsikringer, strøm og en masse mer. Men alle slike fordeler får jeg også i mine medlemskap i coop, trumf, BOB, KNM og NAF. Noen av de er tilogmed bedre en hva LO favør kan stille med. Men er det slike avtaler en arbeiderbevegelse skal bestå av? Jeg har hørt rykter om en gang i tiden at fagbevegelsen kjempet frem en bedre arbeids hverdag, til og med pensjonsavtaler. LO kjempet for å fremme sin arbeids politikk. De kjempet fram fordeler for hele samfunnet, de var … Fortsett å les KAMPVILJE! En saga blott eller i dvale?

Ranger dette: