Alt ved det gamle

Opprinnelig lagt ut på vegard holm:
I kampen om havnene er det helt nødvendig at LO finner fram helt andre redskaper fra verktøykassa enn de som er blitt brukt til nå. Havnearbeiderne i Mo i Rana er utestengt fra jobbene sine fra 13. april. Sammen med utestengelsen av havnearbeiderne i Mosjøen i mai i fjor, ser vi et maktbruk fra arbeidsgivere vi sjelden opplever. I Tromsø er rettsvesen og politi brukt mot streikende havnearbeidere som forsvarer faglige rettigheter og jobbene sine. I Risavika, Drammen og Oslo er havnearbeiderne i konflikt fordi arbeidsgiverne nekter å inngå tariffavtale. Alle disse kampene er… Fortsett å les Alt ved det gamle

Ranger dette:

Streikebryteri er no´ svineri

Opprinnelig lagt ut på vegard holm:
Havnearbeiderne har valgt å ta kampen for tariffavtale og mot streikebryteri. Nå må fagbevegelsen gi solidaritet tilbake. I Klassekampen tirsdag 10. mars kan vi lese at pilotene reagerer på streikebryteriet, og føler seg svikta av fagbevegelsen. Seinere på dagen slår nettavisene opp at Nordisk Transportarbeiderføderasjon (NTF) har varsla sympatiaksjoner fra sine 365 000 medlemmer. Bare timer etterpå kommer nyheten om at streiken i Norwegian er over. Partene har funnet fram til en avtale de begge er fornøyd med. Veldig bra reagert av NTF. Både som et svar på frustrasjonen til Norwegian-pilotene, men først og fremst… Fortsett å les Streikebryteri er no´ svineri

Ranger dette: